در جلسه کمیسیون گردشگری عنوان شد: حمایت از تولیدکنندگان آبنبات بجنورد باید در دستور کار مسولان قرار گیرد

 

در جلسه کمیسیون گردشگری عنوان شد:

حمایت از تولیدکنندگان آبنبات بجنورد باید در دستور کار مسولان قرار گیرد

در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بجنورد که با موضوع برندینگ آبنبات برگزار شد، اعلام شد حمایت از تولیدکنندگان آبنبات بجنوردبه عنوان یکی از سوغات معروف استان باید به عنوان یک ضرورت در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی درجلسه کمیسیون گردشگری با  موضوع برندینگ آبنبات بجنورد ،اظهار امیدواری کرد:  با ارائه راه حل های مناسب طرح های موجود بتوانیم کمک هایی از دولت برای معرفی برند آبنبات بجنورد بگیریم.

وی  همچنین به برگزاری نمایشگاه ایران در کشور ترکمنستان در مرداد ماه امسال  اشاره کرد و اظهارداشت: از این فرصت می توانیم برای معرفی محصولات آبنبات خراسان شمالی استفاده کنیم تا با این معرفی کمک خوبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشته باشیم.

 در ادامه سعید پورآبادی ، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد به جلسه هیات نمایندگان اتاق بجنورد با  استاندار اشاره کرد و از اختیارات تام استاندار برای کمیسیون ها در خصوص معرفی طرح ها در حوزه های گردشگری و حمل و نقل و.... خبرداد تا تمامی طرح های نیمه تمام و قابل اجرا را  به صورت اجرایی پیاده سازی کنند.

حسن زاده یکی از  تولید کننده آبنبات بجنورد نیز  از سازمان غذا و دارو درخواست سختگیری های بیش از حد برای کیفیت آبنبات بجنورد کرد و گفت: برای سلامت افراد آبنبات ها  بایستی بدون رنگ و اسانس باشند.

دکتر براتی زاده به عنوان مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان نیزاظهار داشت: خط قرمز ما سلامت مردم است و حفظ این سلامت هنر ماست لذا برای ایجاد برند باید حمایت از  تولیدکنندکنندگان در الویت قرار گیرد.

وی افزود: دراین راستا یک اتحادیه منسجم از نظر پژوهشی ، برند سازی ،بسته بندی شکل بگیرد وگزارش مشکلات تولید کنندگان آبنبات شامل موازی کاری کارشناسان بهداشت با غذا و دارو ،افزودنی ها و مواد اولیه آبنبات به ویژه رنگ ها ، عدم وجود فضای کارگاهی با شرایط و ضوابط مورد نظر سازمان غذا و دارو در استان ،امکان استفاده از ظرفیت خالی ،استفاده از نام شکرپنیر به جای آبنبات توسط این اتحادیه جمع بندی و مورد رسیدگی قرار گیرد.

سیاوش وحدت ، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان به تشکیل خوشه آبنبات بجنورد در سال 91 اشاره کرد و گفت: اعتباراتی در بحث بسته بندی برا ی اولین بار توانستیم اخذ کنیم  که متاسفانه مورد اسقبال قرارنگرفت.

وی افزود: اما باید اتحادیه ای در این خصوص ایجاد شود و ما هم با آموزش به صورت رایگان ، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و حتی در بحث حمایت های مالی نیز مساعدت خواهیم کرد.

 وی پیشنهاد داد: دراین خصوص  دهکده سوغات استان که شامل ( چارق ،کشک ،قره قوروت ، روسری ترکمنی ، آبنبات و .. )در شهرک ها و یا حاشیه استان راه اندازی کنیم.

سهرابی، نماینده سازمان گردشگری استان نیز درباره  برند سازی آبنبات گفت: سازمان گردشگری استان نیز  اقداماتی از جمله  ثبت آبنبات در فهرست آثار بومگردی ، تهیه بروشورهای منطقه گردشگری آبنبات بجنورد به عنوان اصلی ترین سوغات و مهمترین جاذبه گردشگری استان انجام شده است.

وی افزود: تهیه  کتاب ترجمه شده به زبان لاتین آبنبات استان را برای گردشگران خارجی ، تدوین فیلم های گردشگری و تبلیغاتی استان ، استفاده از آبنبات بجنورد در همایش ها سمینارها  برنامه ها که از سوی این سازمان انجام می گیرد به عنوان سوغات استان آبنبات به میهمانان داده می شود .

سهرابی در پایان  از  اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در رابطه با مبحث برند سازی آبنبات خبرداد .


بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.